Jak zoptymalizować witrynę

Im szybciej ładuje się Twoja witryna, tym lepsze będą wrażenia odwiedzającego. W dążeniu do poprawy obsługi klientów (internautów) Google wdrożyło zmianę, która dodaje czas ładowania strony jako czynnik pozycjonowania Twojej witryny w ich wyszukiwarkach.

Pomijając wyszukiwarki, szybko ładująca się strona jest po prostu dobra dla Twojej działalności. Pewnie trafiłeś kiedyś na stronę, której całkowite załadowanie trwa wiecznie i zdajesz sobie sprawę, jak bardzo jest to frustrujące. Albo wciskasz przycisk wstecz i szukasz alternatywy, albo siedzisz i denerwujesz się, czekając. Tak czy inaczej, nie pozostawia to dobrego pierwszego wrażenia na odwiedzających Twoją witrynę. Jeszcze bardziej frustrujące jest to, że ładowanie każdej strony witryny trwa równie długo.

Oto kilka wskazówek, jak zoptymalizować witrynę i przyspieszyć wczytywanie strony internetowej:


Arkusze stylów CSS. Użyj jednego arkusza stylów zamiast wielokrotności. Jeden duży arkusz stylów załaduje się szybciej niż 2 lub 3 mniejsze. Używaj CSS do stylizacji całej witryny, a nie HTML.
Ogranicz grafikę do minimum. Obrazy i grafika są znacznie większymi plikami niż tekst, a ich ładowanie trwa znacznie dłużej. Jeśli musisz użyć grafiki, upewnij się, że określiłeś wysokość i szerokość w kodzie obrazu. Umożliwi to przeglądarce użycie tych wymiarów jako elementów zastępczych i umożliwi wczytanie reszty strony w tym samym czasie, co obrazy. Jeśli nie określisz wymiarów, przeglądarka będzie musiała poczekać na pełne załadowanie obrazu, zanim przejdzie do załadowania reszty zawartości strony.


Zmień rozmiar i zoptymalizuj wszystkie obrazy i grafikę. Nie używaj kodu do zmniejszania obrazów do rozmiaru, który chcesz wyświetlić. Edytując obrazy w edytorze obrazów do odpowiedniego rozmiaru, zmniejszysz rozmiar pliku obrazu i skrócisz czas ładowania. Jeśli to możliwe, używaj .gif lub.png zamiast jpeg. Jpegi mają większą paletę kolorów i dlatego są większymi plikami. Powinieneś używać jpg tylko do zdjęć, w których wymagany jest kolor.


Przechowuj filmy i większość zdjęć na dole strony. Umożliwi to szybkie wczytanie większości Twojej strony. Większe, wolniej ładujące się pliki będą ładowane jako ostatnie. Poprawia to wrażenie odwiedzających, ponieważ mają do przeczytania informacje i tekst, gdy czekają na załadowanie innych elementów.


Unikaj muzyki czy dźwięków w witrynie . Chociaż skrypty, flash i wtyczki są fajne i czasami mają określoną funkcję, mogą również drastycznie spowolnić czas ładowania strony. Używaj tylko skryptów lub wtyczek, które są absolutnie niezbędne do działania Twojej witryny. Chociaż możesz pomyśleć, że wszystkie wyskakujące okienka, pływające reklamy i efekty specjalne są super fajne, Twoi goście nie będą pod takim wrażeniem jak Ty. Prawda jest taka, że ​​większość odwiedzających absolutnie nienawidzi tych rzeczy i często opuszcza strony, które ich używają, tylko dlatego, że uważają je za irytujące.
Użyj nawigacji CSS/HTML. Należy unikać pasków i przycisków nawigacyjnych we flashu i javascript. Są jak małe fragmenty oprogramowania, nie są przyjazne dla wyszukiwarek i ładują się dłużej. Ponieważ większość elementów nawigacyjnych znajduje się u góry strony, elementy te mogą poważnie utrudnić ładowanie witryny.


Użyj kodów szesnastkowych dla bloków kolorów i tła, a nie obrazów. Jeśli używasz kolorowego tła dla swojej witryny, tabel lub bloków CSS, kody kolorów szesnastkowych ładują się bardzo szybko, podczas gdy ładowanie obrazów trwa znacznie dłużej. Jest to szczególnie przydatne w przypadku jednokolorowych nagłówków, pasków bocznych itp.
Zawsze przesyłaj obrazy do własnego hosta internetowego. Zawsze najpierw przesyłaj obraz na własny serwer. Obrazy hostowane poza Twoją nazwą domeny będą ładowane znacznie dłużej niż obrazy hostowane w Twojej własnej domenie.


Z doświadczenia dowiedziałem się, że często najprostsze witryny to te, które działają najlepiej. Zamieniają odwiedzających w kupujących i sprawiają, że Twoi goście wracają po więcej. Zapomnij o konieczności uatrakcyjnienia swojej strony. To tylko twoje własne ego mówi, a nie potrzeby twoich klientów i klientów. Prawdę mówiąc, Twoi klienci cenią dobrze zaplanowaną i dobrze rozplanowaną witrynę bardziej niż efektowny, nowatorski projekt. Pamiętaj, że klienci poszukują produktów i wchodzą do witryny aby można coś zakupić. A nie zachwycać się wystrojem.

Przeczytaj również

1 thought on “Jak zoptymalizować witrynę

  1. Cenne wskazówki. Nic tak nie denerwuje jak samo-włączający się dźwięk, czy wideo na stronie internetowej.

Comments are closed.