Jak sprawić, by inni pozytywnie odbierali Twoją markę osobistą

Pomyśl przez chwilę o kimś, kogo dobrze znasz zawodowo. Jak opisałbyś swoją relację z tą osobą? Czy to ktoś, z kim możesz łatwo omówić dręczący Cię problem? Czy też jest to ktoś, kogo prawdopodobnie będziesz unikać w takiej sytuacji? Czy myślisz o tej osobie najpierw, gdy potrzebujesz pomocy lub wiedzy w określonej dziedzinie, czy też nigdy nie przychodzi Ci ona do głowy? Co wyróżnia daną osobę spośród wszystkich ludzi, których znasz? Pomyśl w ten sposób o kilku ludziach z Twojego otoczenia, aż znajdziesz kogoś, kto pozytywnie wyróżnia się na tle innych.

Silne marki osobiste tworzy się poprzez wywieranie pozytywnego wpływu. Osoba, którą postrzegasz jako mentora lub pomocną dłoń, prawdopodobnie już kiedyś okazała Ci wsparcie lub przyczyniła się do Twojego rozwoju. Dlatego teraz w Twoim umyśle funkcjonuje jako ktoś, na kim można polegać. Ufasz tej osobie, że nie zawiedzie Cię w trudnej sytuacji. To właśnie elementy silnej marki osobistej: zmienianie życia innych ludzi na lepsze, dostarczanie im pozytywnych doświadczeń i budowanie zaufania.

Postrzeganie Twojej osoby przez innych jest bezpośrednio związane z tym, jak wielką zmianę wprowadzasz w ich życie. Kiedy to, co robisz dla kogoś ma dla niego niewielką lub żadną wartość, prędko wyparujesz z jego pamięci. Z kolei kiedy wywierasz naprawdę pozytywny wpływ na drugą osobę, pozostawiasz ją z ciepłymi uczuciami i kreujesz dobre i trwałe wspomnienia.

Silne marki są postrzegane przez klientów jako charakterystyczne (coś sobą reprezentują), wartościowe (mają system wartości, którymi się kierują) i konsekwentne (ich wizerunek jest spójny i trwały). Pamiętaj, że do stworzenia silnej marki osobistej nie wystarczy stworzenie „dobrego produktu” i oferowanie go innym. Dla klientów, którzy są Twoim „targetem,” powinien to być najlepszy produkt na rynku, którym są zachwyceni i który pomaga im w codziennym dniu lub trudnych chwilach.

Aby uzyskać taki efekt, musisz dobrze znać swoich odbiorców, ich potrzeby i zainteresowania, a następnie połączyć je z tym, co oferujesz. Czasami wartości mogą być wręcz ważniejsze od samego produktu. Pomyśl o reklamach popularnych napojów gazowanych. Większość nie podkreśla ilości bąbelków czy smaku, tylko koncentruje się na doświadczeniach – imprezach, sporcie, wakacjach czy odpoczynku, kreując świat, którego potencjalny klient może być częścią. Nie wystarczy powiedzieć „ten napój jest słodki, smaczny, gazowany i ma kolorową etykietę” by być silną marką, trzeba stworzyć cały styl i kontekst, który przemówi do odbiorcy.

Tak samo postępuj ze swoją marką osobistą. Łącz swój produkt ze zmianami na lepsze, z pozytywnymi skojarzeniami, z rozwiązywaniem problemów, a następnie adresuj go do ludzi, którzy właśnie takich zmian i rozwiązań potrzebują. Efekt będzie piorunujący! Nastawienie na rozwiązywanie problemów i pomoc innym sprawi, że klient o wiele bardziej Cię doceni. Pozwoli też na zbudowanie długoletniej relacji opartej na wzajemnym szacunku i zaufaniu.

1 thought on “Jak sprawić, by inni pozytywnie odbierali Twoją markę osobistą

  1. Ciekawe spostrzeżenia na temat kreowania marki osobistej. Nie spotkałem się wcześniej z tymi technikami.

Comments are closed.