Markizy reklamowe – jak jeden pomysł w 12 odsłonach przyciągnie nowych klientów.

Podstawowym celem reklamy jest przyciągnięcie uwagi. Reklama na nośnikach zewnętrznych to wciąż niedoceniany element kampanii. Potencjalnym klientem jest każda osoba przemierzająca codziennie ulice miast i miasteczek. Zwrócenie uwagi i wywołanie reakcji u przeciętnego przechodnia to duże wyzwanie dla każdego reklamodawcy. Pomysłowość twórców w wymyślaniu nowej formy przekazu, bardzo często prowadzi do przerostu formy nad treścią.

Poczciwa markiza

Markizy okienne towarzyszą witrynom sklepowym od wielu lat. W ostatnich latach częściej sięga się po ten element. Podstawowym założeniem do montażu markiz jest osłona okien przed promieniami słonecznymi. Takie zastosowanie cieszy się uznaniem zwłaszcza w okresie letnim. Spacerując po ulicach miast w miesiącach zimowych, markizy można dostrzec zazwyczaj w kilku przypadkach.
Dziwić się można jak mało sklepów wykorzystuje dużą powierzchnię reklamową, jaką dają markizy okienne. Efektywne zagospodarowanie powierzchni osłaniającej okna, powinno być podstawowym elementem w realizowaniu kampanii reklamowej.


Wariant dla sklepu spożywczego

Witryna sklepowa powinna być wizytówką sklepu. Jak cię widzą tak cię piszą – stara kupiecka zasada. Okno, witryna, ma za zadanie zachęcić do wejścia do środka. Im lepiej i ciekawiej zostanie zaaranżowana, tym szybciej spełni swoje zadanie.
Markiza zamontowana na zewnętrznej powierzchni sklepu spełnia zadanie osłonowe. Od pewnego czasu, odpowiedni motyw umieszczony na powierzchni markizy ma spełniać dodatkowe funkcję dekoracyjną.
Wielu dużych producentów proponuje montaż własnych „firmowych” markiz, na ich powierzchni umieszczając firmowe logo.
A gdyby zastosować własne rozwiązanie. Charakterystyką sklepów spożywczych jest oprócz stałej standardowej oferty, pojawianie się sezonowych produktów. Sezonów sprzedażowych w handlu spożywczym jest kilka, są one często powiązane ze specyfiką każdego miesiąca w roku.

Markiza w 12 odsłonach

1. Styczeń – markiza z elementami gorących „dymiących” napojów, np. filiżanka z kawą, kubek herbaty, gorący grzaniec. Pojawienie się tych elementów w zimny zazwyczaj miesiąc zasugeruje skorzystanie, z któregoś wariantów. Sugestia gorącego napoju dobrze się kojarzy i ociepla wizerunek.

2. Luty – podobna sugestia jak w styczniu tylko na innym tle i ze zmienionymi elementami np. nawiązującymi do „Walentynek”

3. Marzec – marzec, wiosenny miesiąc sugerujący na odpowiednio dobranym tle ekspozycję grafiki pierwszych nowalijek.

4. Kwiecień – analogiczne rozwiązanie jak w marcu z innym tłem i innymi grafikami nowalijek.

5. Maj – maj miesiąc majówek, odpowiednia grafika na powierzchni markizy powinna nawiązywać do tych sytuacji.

6. Czerwiec – pojawiają się pierwsze owoce, markiza powinna zawierać grafiki przypominające o tym fakcie.

7. Lipiec – lody, napoje i inne rozwiązania na lipcowe upały.

8. Sierpień – analogicznie do lipca.

9. Wrzesień – ten miesiąc jest dla wielu czasem sporządzania zapasów na zimowe miesiące, sugerowanie na markizach dżemów, konfitur itp. atrybutów miesiąca.

10. Październik – czas grzybobrań, warto na powierzchni reklamowej pokazać elementy z tym związane.

11. Listopad – zazwyczaj miesiąc smutny deszczowy, markiza powinna „łamać” to przekonanie i zawierać elementy poprawiające nastrój np. zachęcać do słodkich przekąsek, ciast i ciasteczek.

12. Grudzień – ten miesiąc sugeruje jedno, zbliżające się święta, inwencja twórcza jest bardzo duża.

Korzyści

Comiesięczna wymiana treści na powierzchni markizy z pewnością zwróci uwagę większości przechodniów, zwłaszcza tych codziennie pokonujących tą samą trasę. Na efekt potrzeba trochę czasu, jedno jest pewne on przyjdzie. Jeśli w pobliżu jest konkurencyjny sklep to prawdopodobieństwo przejęcia części jego klientów jest bardzo duże. Potencjalny klient zachęcony zmianami wizerunku z ciekawości zajrzy do środka. A jak wykorzystać ciekawość klienta, to już zależy od własnej inwencji.
Ciekawość to rzadko wykorzystywany chwyt w reklamie.

Koszty

Temat budzący zazwyczaj wiele kontrowersji. Liczenie pieniędzy jest podstawą każdego biznesu. Jedno jest pewne bez kosztów reklamy nie ma co oczekiwać na duże zyski.
Koszt reklamy powinien być dostosowany do możliwości każdego sklepu. Dla małego osiedlowego sklepu spożywczego, proponowany wariant może faktycznie być zbyt dużym obciążeniem. Natomiast duży sklep z „aspiracjami”do dużych zysków, może śmiało podjąć wyzwanie.
Analizując wydatki reklamowe warto policzyć dotychczasowe rozwiązania. Zestawienie poniesionych wydatków reklamowych i porównanie z proponowanym rozwiązaniem, może okazać się korzystne dla dokonania zmiany.

Chwila refleksji

Reklama zewnętrza typu markizy, parasole firmowe itp. zawsze cieszy kiedy na wiosnę w okolicach maja pojawia się na ulicach wielu miast i osiedli. Spora grupa osób po pewnym czasie przestaje zwracać na nie uwagę. Stała niezmienna kolorystyka, logo, hasło reklamowe z upływem czasu powszednieją i przestają zachęcać. Zmieniając co pewien czas kolorystykę np. parasoli reklamowych, markiz, szybciej przyciągnie się uwagę przechodnia i łatwiej przekona do sprawdzenia, czy i co, zmieniło się w ofercie.