Jak reklamować się na Instagramie?

Media społecznościowe mają ogromny potencjał marketingowy. Pozwalają w łatwy i niedrogi sposób dotrzeć do odpowiedniej grupy odbiorców. Jedną z najprężniej rozwijających się i nieustannie popularnych aplikacji wśród użytkowników jest Instagram. Królestwo hashtagów przestał być już dawno konikiem ludzi młodych, korzysta z niego już praktycznie każdy.

Według szacunków konto na Instagramie posiada już 1 miliard użytkowników na całym świecie, a ich liczba stale rośnie. W Polsce z aplikacji tej korzysta ponad 8 milionów ludzi, a to zdecydowanie nie mało. W związku z tym szacunkami naprawdę warto zainteresować się tym zjawiskiem i wdrożyć je w grono marketingowych działań twoje firmy.

Aplikacja będąca obecnie własnością koncernu Facebook, działa na zasadzie algorytmów. Mimo, że nie są one dostępne dla ogólnej wiadomości, można jednak zauważyć pewne trendy i zależności występujące w tym medium.

Łap więc kilka wskazówek

Instagram jest tworem bazującym na aktywności użytkownika. Właścicielowi konta ukazują się treści, które zbliżone są do jego upodobań i ruchów, jakie wykonuje podczas zabawy interfejsem aplikacji. Nie tyczy się to tylko do profili obserwowanych przez użytkownika, ponieważ insta- mechanizmy rozpoznają także interakcje kont użytkowników z profilami, których nie obserwują stale.

Wyświetlane użytkownikom treści uzależnione są od tego, czy będą one interesujące dla konkretnego użytkownika, ale nie tylko. Również czas dodania postu jest bardzo istotny. Aplikacja faworyzuje, bowiem te najświeższe. Bardzo istotna jest również pora, w które treść wyjdzie na świat. Na to także ma wpływ grup docelowa, do której kierujesz swój kontent oraz rodzaj postu. Większość użytkowników najbardziej aktywna w aplikacji jest wieczorem, lub o poranku w drodze do pracy.

Nie bez znaczenia są także relacje, w jakie wchodzisz z innymi użytkownikami. Jeśli komentujesz, oznaczasz, udostępniasz, lub lajkujesz content konkretnych użytkowników, z pewnością ich treści wyświetlać będą się częściej.

Za każdym razem aplikacja wyświetla inne treści. Każde wyjście powoduje zmianę widocznych dla ciebie postów. Dlatego bardzo duże znaczenie ma liczba obserwowanych oraz czas poświęcony na jedno zdjęcie, czy scrollowanie ściany. Na „tablicy” zobaczysz, więc tylko to co sztuczna inteligencja uzna za odpowiednie i istotne.
Nie czekaj i zadbaj o marketing na Instagramie! Twoi odbiorcy z pewnością czekają tam na ciebie!